کد خبر: ۲۲۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
بازی با الدحیل از هر نظر برای پرسپولیس حساس است. از آنجا که سرخپوشان بازی اول خود در لیگ قهرمانان را باخته‌اند برای جبران باید الدحیل را در قطر از پیش رو بردارند.

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس بعد از شکست تلخی که مقابل النصر در اولین گام خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشت، تمرینات تیمش را به مدت دو روز تعطیل کرد و از روز شنبه برای مصاف با الدحیل استارت زد. این درحالی است که مهدی احمدی، محمد عمری و یاسین سلمانی سه ملی‌پوش امید پرسپولیس در چین به‌سر می‌برند، مهدی ترابی و وحید امیری هم به‌دلیل مصدومیت در تمرینات گروهی شرکت ندارند و نبیل باهویی هم عصر روز گذشته مجوز حضور در تمرینات سرخپوشان را گرفت. 

شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار است فردا سه‌شنبه برای اینکه از فرم مسابقه خارج نشوند در یک بازی دوستانه به‌مصاف نساجی قائمشهر بروند. البته بازیکنان نام‌برده هیچ یک در این بازی پرسپولیس را همراهی نخواهند کرد. این دیدار به میزبانی پرسپولیس و در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار خواهد شد. در این میان نساجی 11 مهرماه در ورزشگاه آزادی میزبان الهلال عربستان خواهد بود، با این تفاوت که این تیم اولین بازی خود را در هند با پیروزی پشت سر گذاشت. 

   بازی با النصر فراموش شد

بازی پرسپولیس و النصر از پرحاشیه‌ترین مسابقات چندسال اخیر سرخپوشان بود. از چند روز قبل از این بازی حواشی مربوط به آن آغاز شد و با ورود کریستیانو رونالدو و یارانش به ایران این حواشی به اوج خود رسید. جالب اینکه تا سه، چهار روز بعد از این مسابقه  همچنان شاهد حواشی زیادی بودیم، ازجمله پیراهن امضاشده رونالدو که یکباره سر از باشگاه پرسپولیس درآورد و جنجال زیادی به پا کرد. اما در همین راستا یحیی گل‌محمدی بعد از استارت دوباره تیمش برای بازی با الدحیل از شاگردانش خواست تمام حواشی مربوط به بازی با النصر را فراموش کنند و فقط از اشتباهات فنی خود در این بازی درس بگیرند. او همچنین به شاگردان خود یادآور شد که راه بسیار سختی را در ادامه مسیرشان در لیگ قهرمانان پیش رو دارند و برای صعود از گروه باید تلاش خود را دوبرابر کنند. 

   دو یا سه جلسه تمرین در قطر

بازی با الدحیل از هر نظر برای پرسپولیس حساس است. از آنجا که سرخپوشان بازی اول خود در لیگ قهرمانان را باخته‌اند برای جبران باید الدحیل را در قطر از پیش رو بردارند. از این رو گل‌محمدی خواسته تیمش سه روز قبل از بازی عازم دوحه شود و از امکانات خوب آنجا خود را برای آمادگی هرچه بهتر مقابل الدحیل استفاده کنند. این دیدار دوشنبه 10 مهرماه برگزار خواهد شد و یحیی خواسته تیمش جمعه به دوحه برود تا بتواند دو، سه‌جلسه‌ای را در آنجا تمرین کند. باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته شرایط لازم را برای سفر تیمش در روز جمعه فراهم کند اما درتلاش است این اتفاق رخ دهد. پرسپولیس اگر نتواند جمعه به قطر برود شنبه این اتفاق رخ خواهد داد. با نظر یحیی تمامی بازیکنان در این سفر تیم را همراهی خواهند کرد. 

   امیری نباید به قطر برود

یکی از اتفاقات بد بازی پرسپولیس و النصر تشدید مصدومیت وحید امیری از ناحیه همسترینگ بود. او که به‌خاطر درد در این ناحیه در دو بازی دوستانه ایران با بلغارستان و آنگولا به میدان نرفت با درد جزئی که داشت مقابل النصر از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت. اما فشار زیاد این مسابقه و کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی باعث شد مصدومیت وحید تشدید شود و حالا او احتمالا تا پایان مهرماه نتواند برای پرسپولیس به میدان برود. امیری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترهای تیمش تمایل دارد که پرسپولیس را در سفر به قطر همراهی کند و به‌نوعی بخشی از دوره درمانی‌اش را در دوحه پشت سر بگذارد که هنوز با خواسته او موافقت نشده است. در این مورد باخبر شدیم که کادر پزشکی سرخپوشان چندان موافق حضور امیری در قطر نیستند و اعتقاد دارند که او باید در تهران بماند و به فیزیوتراپی‌اش ادامه دهد تا وقفه‌ای در دوران درمانی‌اش ایجاد نشود. 

   ترابی در دوحه پا به توپ می‌شود

پرسپولیس در بازی با النصر، غیر از امیری دو بازیکن مصدوم دیگر هم داشت. مهدی ترابی در همان دقایق اولیه این مسابقه گرفتار یکی از چاله‌های زمین چمن ورزشگاه آزادی شد و خیلی زود جای خود را به شهاب زاهدی داد. خوشبختانه رباط مچ او دچار پارگی نشده و با رسیدگی به موقع شرایطش رو به بهبودی است. درمورد ترابی باخبر شدیم که اگر طی یکی، دو روز آینده پا به توپ نشود این اتفاق حتما در دوحه رخ خواهد داد. با این تفاصیل ترابی مشکلی برای همراهی تیمش در بازی با الدحیل ندارد. همچنین دانیال اسماعیلی‌فر که در بازی با النصر از ناحیه همسترینگ آسیب‌ دیده بود بعد از چند جلسه فیزیوتراپی از روز شنبه در تمرینات گروهی سرخپوشان حاضر شد. 

   بازگشت امیدهای پرسپولیس 

تیم امید با پیروزی مقابل مغولستان توانست به‌عنوان تیم اول گروهش راهی مرحله بعد شود و روز چهارشنبه این هفته اولین بازی‌اش در مرحله حذفی را پشت سر خواهد گذاشت. شاگردان رضا عنایتی درصورت پیروزی در این مرحله یکشنبه هفته آینده و یک روز قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل باید بازی یک‌چهارم نهایی احتمالی خود را انجام دهند. اما یحیی گل‌محمدی تاکید کرده که ملی‌پوشان امید تیمش بعد از بازی روز چهارشنبه این تیم فارغ از هر نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید باید از چین راهی دوحه شوند. درواقع اگر تیم امید بازی مرحله یک‌هشتم خود را ببرد، سه ملی‌پوش امید پرسپولیس بعد از ریکاوری با ملی‌پوشان از چین مستقیم راهی دوحه خواهند شد تا بعد از استراحتی کوتاه خود را آماده بازی با الدحیل کنند. با توجه به مصدومیت وحید امیری، یحیی احتمالا روی یاسین سلمانی به‌عنوان بازیکن جانشین او حساب ویژه باز کرده است. ضمن اینکه عمری هم در بازی با النصر جزء 11 مرد ثابت تیمش بود. البته این احتمال وجود دارد که مهدی احمدی در اردوی تیم امید در چین بماند؛ چراکه او جزء نفرات ثابت پرسپولیس به حساب نمی‌آید و درصورت ماندن در چین در آنجا بیشتر شانس بازی دارد. 

   یحیی به‌دنبال جانشین برای سرلک

الدحیل بدون‌شک از نظر قدرت تیمی دست‌کمی از تیم النصر ندارد و در سال‌های اخیر همواره جزء بهترین تیم‌های لیگ ستارگان قطر بوده است. از این رو بازی پرسپولیس با الدحیل هم به اندازه بازی با النصر حساس و سخت است. در این میان میلاد سرلک با کارت قرمزی که در بازی با النصر گرفت غیبتش در دوحه قطعی است و یحیی باید برای او یک جانشین مطمئن پیدا کند. سرلک نقش مهمی را در ترکیب سرخپوشان ایفا می‌کند و درواقع ارتباط اصلی بین خط دفاع و هافبک تیمش را او برعهده دارد. از این رو کار یحیی برای پیدا کردن بازیکنی با خصوصیات او در تیمش سخت است. مسعود ریگی یکی از هافبک‌های دفاعی سرخپوشان در بازی با الدحیل خواهد بود اما بازیکن کناری او از بین سینا اسدبیگی، سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی انتخاب خواهد شد. سروش هافبکی متمایل به جلو است و اگر قرار باشد یحیی او را جای سرلک به میدان بفرستد به‌نوعی ریسک کرده است. اسدبیگی هم اگرچه خصوصیات دفاعی خوبی دارد اما تجربه بین‌المللی ندارد و ممکن است در دوحه تحت‌تاثیر جو بازی قرار بگیرد. در این میان گولسیانی در بازی‌های بزرگ همیشه نشان داده که مهره قابل اطمینان است اما او چندان تمایلی برای بازگشت به پست قدیمی خود هافبک دفاعی ندارد و باید دید که نظرش تغییر کرده است یا نه. احتمالا در بازی دوستانه فردای پرسپولیس و نساجی مشخص خواهد شد که یحیی برای جانشینی سرلک کدام یکی از این نفرات را بیشتر مدنظر دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار